Direktlänk till inlägg 30 april 2007

Ledsen...

Av har-ar-jag - 30 april 2007 23:35

Tänk vad det finns många som tror MASSOR om en, även om de inte känner en.


Tänk vad det finns många som kan berätta för en vad man ska göra och inte.


Tänk om vissa människor skulle kunna se sina egna misstag, eller alltid göra rätt Aldrig såra någon, men ändå gå sin egen väg. Leva sitt eget liv och inte försöka leva andras också.


Jag blir galen när människor berättar HUR jag ska göra. Låt mig prova, fungerar inte mitt sätt så kanske, kanske jag kommer och frågar om råd.


Jag gillar inte heller när människor tror sig veta hur jag ÄR utan att känna mig. När de tror sig veta precis vad jag är för typ av människa, trots att de inte ens pratat speciellt mycket med mig, bara träffat mig några gånger.


Jag är inte en person som pratar väldigt mycket när jag träffar nytt folk, om det inte är fest och jag har fått i mig lite alkohol. Men vanligast är att jag mest sitter och lyssnar, studerar och iakttar, mest för att jag vill veta lite vad det är för människor jag har att göra med. Vad de har för intressant att säga, eller om de är personer som jag inte ens orkar lägga ner någon energi på.

Har fått lära mig den hårda vägen, att det finns få människor som man kan lita på. Få man ska lägga ner tid på. Få som inte bara utnyttjar en på ett eller annat sätt. Det som är lite läskigt är att även om jag bara sitter mest tyst, så får jag ändå höra en massa saker om mig. Massor med skitsnack, som gör att jag måste försvara mig. Som gör att jag måste lägga en massa energi på att förklara hur allt ligger till. JAG ÄR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ DET!!


Jag är inte direkt en sån som varken vill lyssna till, eller snacka, skit om andra, speciellt inte folk jag inte känner. Men jag verkar tydligen vara ganska ensam om att vara så.


ÄR DET SÅ KONSTIGT ATT JAG BARA BLIR MER OCH MER KRÄSEN NÄR DET GÄLLER ATT SKAFFA NYA VÄNNER???? man vet ju aldrig när man får en kniv i ryggen, oftast från de mest osannolika hållet...


Varför måste människor göra så?? Jag blir så ledsen... för jag är faktiskt en väldigt snäll människa... Varför måste världen vara så kall och elak för??

 
 
Caroline

Caroline

14 december 2009 09:50

Känner igen det där alltför väl...
Knepet är att inte bry sig om dem som snackar en massa om sånt de inte har en aning om!
Förr la jag ner en massa energi på att förklara hur det var och inte var och försvara mig själv!
Jag la ner en massa tid på att vara ledsen över skitsnack.
Sen tänkte jag "Näej, minsjäl! Varför skulle jag bry mig? Folk får minsann tro vad de vill. Jag vet vem jag är och vad jag gjort, inget annat spelar någon roll"

Tro det eller ej, när jag slutade försvara mig och helt enkelt sa till alla "tro vad du vill, jag vet vad som är sant" slutade snacket efter ett tag!

Det är helt enkelt inte lönt att bry sig om och lägga ner tid och energi på sådan skit....
Jag är glad att jag kom till den insikten.

Lycka till!!
Kram

http://carolz.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av har-ar-jag - 5 november 2011 23:02

Tänk att man så lätt kan "glömma bort"det som alltid finns så nära. Är hemma hos mina föräldrar över helgen och har haft en helt fantastisk dag med min brorsdotter. Att jag alltid försökt vara världens bästa faster i alla år är nog ingen nyhet för ...

Av har-ar-jag - 1 november 2011 18:02

Nu har det återigen gått alldeles för länge igen, sen jag senast skrev.  Så länge att jag tom fick byta lösenord :P   Just nu sitter jag och är så nöjd över mina senaste inköp. Ett par jätterosa panelgardiner till köket och ett metalliclila öve...

Av har-ar-jag - 18 juli 2011 14:08

Nu är det typ ett och ett halvt år sen jag skrev sist... Är faktiskt inte så mycket som har hänt egentligen på den tiden.   Endometriosen slåss läkarna fortfarande med och iom att jag är ett moment 22, så antar jag att jag kommer få kämpa med det...

Av har-ar-jag - 4 februari 2010 18:03

I'm losing my mind, 'cause she's one of a kind, Oh, she's so fine, gotta make her mine, Everything I do is only for you, 'cause you're my boo, Yes it's so true.  My heart is so broken it's splitting in two, Looking so sad 'cause I'm feeling so t...

Av har-ar-jag - 4 februari 2010 17:57

Colbie Caillat - Fallin’ For You Lyrics I don’t know butI think I maybeFallin’ for youDropping so quicklyMaybe I shouldKeep this to myselfWaiting ’til IKnow you better I am tryingNot to tell youBut I want toI’m scared of what you’ll saySo I’m hid...

Ovido - Quiz & Flashcards