Alla inlägg under maj 2008

Av har-ar-jag - 27 maj 2008 16:34

Jag hade en rätt skönt tråkig kväll igår. Plockade lite i lägenheten och diskade tills diskstället var fullt. Resterande tid så tillbringade jag i min soffa framför tv och dator.


Kom väldigt dåligt med kul program igår, hade dock en kul person att prata med på msn.


Efter mycket zappande så hamnade jag att titta på fotbollen Sverige - Slovenien. Jag är inte något direkt fan av fotboll måste jag säga, men tittade lite slött när jag inte satt och skrev på datorn...


Dock var det så att personen jag satt och samtalade med över nätet är väldigt fotbollsintresserad och spelar även själv. Så jag passade på att fråga otroligt dumma (för honom) frågor som jag satt och grubblade på.


Är verkligen inte insatt alls, så när han frågade om målet som Sverige gjorde var snyggt, så kunde jag inte svara. Han tyckte det var märkligt, så svårt var det väl inte att svara på den frågan... Så jag gjorde som jag brukar, jag tog reda på det! Annars brukar jag googla eller Wikipedia allt, men denna gång så tog jag till alternativet att ringa en vän.

Min kära sportintresserade vän satt och skrattade hjärtligt åt mig när jag även ställde dumma frågor till hemma ang fotboll. Tillslut frågade jag henne ifall målet hade varit snyggt, vilket hon svarade att hon tyckte. Allt hon sa skrev jag sen ner och skickade iväg på msn, för det lät ju mittiallt som att jag var rätt insatt och intresserad...


Men blev direkt genomskådad... När jag dessutom visste att tränaren hette Lagerbäck så undrade han vem som berättat det... Jag fick snällt krypa till korset och avslöja min källa till svaren. Han skrattade gott och frågade varför jag tittade på fotboll om jag inte var intresserad.

Jag hade inget bra svar på den frågan, men däremot så berättade jag för honom vad jag tyckte var värt att fundera på ang sporten.


Tex så får ju dessa stackars karlar som spelar springa ofantligt mycket. De får ju jobba som 17 för att ibland, när de har tur, få sparka på bollen.

Sen tycker jag lite synd om domaren som springer och springer, men ALDRIG får sparka på bollen.

Jag frågade även vad inspark och inkast hette på engelska och fick svar på det.

Att jag dessutom fick se det enda målet typ 6-7 ggr i olika vinklar, var lite väl tyckte jag.


Jag gjorde iaf mina vänners kväll. Kan jag bjuda på faktiskt.

Och egentligen så är jag ju inte helt ointresserad av sporten... det är bara det att jag funderar på saker som de som tittar på själva matchen glömmer bort.


Men men... nu har jag iaf sett en hel fotbollsmatch för första ggn i mitt liv. Var en otroligt fascinerande sport faktiskt...

Av har-ar-jag - 25 maj 2008 22:37

Har precis kommit hem. Var över till mina föräldrar över helgen, tänkte att det kunde vara skönt iom att det var veckan från helvetet på jobbet...


Tänk så fel man kan ha, när man tror att det inte kan vara värre än man haft under en vecka så kommer nästa grej.

Fick en panikattack när jag skulle gå ombord på båten. Dessutom så blev det inte bättee av att det var fullt med folk och jag inte kunde ta mig nånstans. Efterson det börjar bli säsong så är det rätt mycket folk på dessa båtar just nu och när man går ombord och av båten så finns det inte mycket plats vare sig åt det ena eller andra hållet. Man får snällt, i sakta mak, förflytta sig framåt när alla andra gör det.


Kom ombord på båten och satt och skakade i en halvtimme innan hjärtklappningen började ge med sig. Inte riktigt drömresan direkt...


Kom i hamn och mina föräldrar var där och hämtade mig, så jag kunde lugnt sätta mig i baksätet och ta det lugnt.


Dagen därpå hade min mor och jag en hel dag för oss själva, så vi passade på att gå och kika i affärer, (hittade en jättefin vit hängselklänning som min kära mor betalade =)) käkade lunch och hade det urmysigt. Såg även ett gammalt ex som var på stan med sina polare och sin dotter... Var lite skumt att se honom med ett barn, men men...


Efter våran tripp till stan så åkte vi till min storebror och hans dotter. Han har precis flyttat till ett hus, så det var lite kul att se hur han bodde nu. Han verkade trivas alldeles utmärkt och hans dotter verkade helnöjd med att vara där också.


På eftermiddagen så skulle min mor, min lillebror och jag gå och käka på en Thairestaurang. Började hur trevligt som helst. Mamma och jag tog varsitt glas vin iom att min lillebror körde. Vi satt i lugn och ro och väntade på att få våran mat när jag kände hur hjärtat började slå lite för fort. Jag ursäktade mig och gick på toa. Satt där en stund bara för att lugna ner mig. Gick tillbaka ut och satte mig vid bordet när jag kände att det inte funkade längre. Hjärtat skenade iväg, skakningarna började och jag kände hur jag började kallsvettas.


Det som skulle bli en trevlig middag slutade med att min bror skjutsade hem mig och jag gick och la mig i min säng med tårarna sprutande. När min bror och mamma kom hem efter att de avslutat middagen (vi fick maten precis när jag gick) Så tvingade mamma i mig massa frukt och saft och sa att det nog var blodsockret... Hur jag än försökt att förklara för henne så förstår hon inte riktigt när jag säger att det snarare beror på stress och ångest...


Kvällen avslutades iaf med att vi satt bänkade framför tvn och tittade på ESC. Eller man kanske ska kallade cirkusen... Av totalt 25 låtar så kom min mamma och jag fram till att vi tyckte att 7 st av dem var bra...

 Sen så satt ju jag självklart och kikade på de söta killarna som var med... vad skulle jag annars göra =P


I slutet av ESC så kom pappa hem, han hade varit på nån typ vildmarksmässa eller liknande, så han var vääääldigt full haha.

Jag hade jätteroligt åt honom medans mamma mest satt och suckade över hans beteende. Han hade väldigt mycket att berätta, så nu vet jag varifrån jag har fått det beteendet ifrån iaf... =P


Idag var jag och hälsade på mormor också (man ska hinna med så mycket under en helg när man åker över så  sällan...)

Vi satt som vanligt och pratade om allt möjligt och hade trevligt.


Sen när vi satt och åt middag innan jag skulle åka så kom ångesten igen. Hur skulle jag göra för att hemresan skulle gå så smärtfritt som möjligt?

Men jag slog bort tanken och tänkte istället att det är söndag, så det lär inte vara så mycket folk på båten iaf. Tji fick jag... När jag kom dit så var det en ringlande kö utanför terminalen...


Jag stod och väntade tills det bara var ett fåtal människor kvar innan jag gick in genom dörren.

Faktiskt så gick det relativt smärtfritt... Hjärtklappning hade jag iofs, men inte så att jag fick panik.


Satt och halvsov hela resan på båten och när båten var i hamn så hade jag lugnat ner mig tillräckligt så resten av hemfärden inte rörde mig i ryggen.


Så jag som trodde jag skulle få en lugn helg med mina föräldrar hade helt fel. Dock så vet jag nu att jag inte ska åka till dem om jag har haft en tuff vecka... Då är det bättre om jag stannar hemma istället...

Av har-ar-jag - 22 maj 2008 22:01

"Ok... Charlotte är nr två, bra..."


"jaa... jag gillar faktiskt fortfarande den låten, tycker den är riktigt bra! Och Charlotte har ju så grymt snygg kropp!"


Upptagen av datan under en stund och lyssnade bara med ett halvt öra...


"Vadå?! skulle det här vara Charlottes värsta konkurrent?!" (Ukrainas bidrag)


Kvällen fortsätter framför tvn med höjda ögonbryn och halvöppen mun...

Tittar på ett gäng pirater och kommer på mig själv att tro att den kommer spelas flitigt på radion efter den här semifinalen...


"Var det ESC jag har på verkligen? ser mera ut som en cirkus..."


Försöker stå ut med all falsksång... ser lidande ut...


"Danmark... Åh... vad är det här för snygging? Luuk sa att han var lik Måns Zelmerlöv... haha skulle inte tro det, inte många som är så snygga. Men fortfarande så var denna grabb riktigt fin att titta på. Äntligen lite ögongodis!"


"Ok... varför skriver man en sång om vodka?! Mycket märkligt..."


"Har alla spelat nu? De går omkring i Greenroom... där var den där gamla gubben... 75 bast eller vad var det =P

Men vad gör dem??!! De sjunger ju... =S snälla bespara mig detta!!"


"Nehe... det var inte slut än... Det kommer mer..."


"Nu kommer den sista... 38 st låtar?! Inte undra på att jag känner mig helt slut... 19 i förrgår och 19 idag... Puh! Dessutom hade majoriteten, enligt mig, inget där att göra..."


"Oj vilket lila hår..."


"Haha 40 och 50-talets Brittney Spears *asg* Det var roligt sagt"


"Är hon döv eller bara lite lätt ohövlig?? Bara för att man är äldre kan man väl inte bete sig hur som helst... Bara för att hon var den första vinnaren av ESC... "


Snabbgenomgång


"Ja, men Islands bidrag var inte helt fel heller..."


"Vad mycket snygga dansare det är överallt =D"


"Oj vad hon inte kan sjunga..." (Bulgarien)


" Titta vad snygg han är!! Åh!! hihi" (Danmark)


Börjar bli trött och vill bara att programmet ska ta slut, men kan ju inte missa att se vilka som går vidare till finalen...


"Jaha.. så var det pausgrejen då... *suckar* Vet inte om balett är nåt jag har lust att sitta och titta på..."


"Ukraina... ja, det funkar...

Kroatien, 75 åringen...

Albanien... vilka var det??

Island, mmm... killen var lite söt =P

Georgien... Nja...

DANMARK!!! =D

Sverige! Kom igen i finalen Charlotte!!

Lettland... Åh herregud, piraterna...

Turkiet, Ingen aning om vilka de var

Portugal? Jaha hon med lila hår...

Så, det var det. Då blir det vin och ESC med min mor på lördag"


Tvn stängs av, gnuggar mig i ögonen och ska gå och lägga mig.



Av har-ar-jag - 20 maj 2008 22:15

Om du blir full i helgen, testa den här innan du kör bil.


Sex laxar i en laxask...


Släng dig i väggen!


Testa det här i stället;


Tre häxor tittar på tre Swatchklockor. Vilken häxa tittar på vilken Swatchklocka?


Och nu det hela på engelska;


Three witches watch three Swatch wathces.Which whitch watch which Swatch watch?


Och nu för de som gått fortsättningskursen;


Tre könsopererade häxor tittar på tre Swatchklockknappar. Vilken könsopererade häxa tittar på vilken Swatchklockknapp?


Och så på engelska;


Three switched witches watch three Swatch watch switches. Which switched mitch watch which Swatch watch switch?

Av har-ar-jag - 20 maj 2008 22:12


1. Är det säkert att du inte vill dricka mer?


2. Vad snygg du är när du är bakis


3. Jag har mens och huvudvärk, men är det ok om jag suger av dig?


4. Om jag lägger mig på köksbordet, kan inte du raka mig och tokknulla mig sen?


5. Jag vet att jag är lite trång i röven, men kan vi inte pröva en gång till?

Av har-ar-jag - 20 maj 2008 22:11

Gurkan, Bananen och Snoppen pratade om hur besvärligt de hade de.

Gurkan: De skär mig i skivor och äter upp mig!!!

Bananen: Mej klär de av naken och äter upp!!!

Snoppen: Ni har det bra ni, Mig väcker de mitt i natten

drar en påse över huvudet och skakar mig fram och tillbaka tills jag mår illa och spyr!!!

Av har-ar-jag - 20 maj 2008 21:30

Tänk att så lite kan göra en hel kväll...


Såg på min msn hur en av killarna jag har där hade skrivit "Gossip girl killkväll"... Jag fnissade lite och började retas lite, det visade sig att de satt 8 st killar hemma hos honom och skulle se på Gossip girl!! haha jag skrattade så jag grät...

Ännu roligare blev det när jag såg framför mig hur de satt ihoptryckta i hans soffa i hans lilla lägenhet...

Tårarna rann när jag dessutom kom på att det var en planerad kväll! Då han sa till mig igår att han hade planer för ikväll... *asg*


När jag äntligen hade lugnat mig så kunde jag ju inget annat göra än att fråga om de skulle se på Desperate Housewives eller Eurovision Song Contest semifinal 1... Fick till svar att han inte visste...


Hur som helst så sitter jag nu själv och tittar på semifinal 1 i ESC och håller på att skratta ihjäl mig.

Jag är ju helt Melodifestival och ESC tokig, men det här är pinsamt... Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta faktiskt..

Så otroligt dåliga låtar och hemska uppträdanden så jag egentligen har lust att byta kanal, men då kan jag ju missa nåt...


Vilken kväll... jag som trodde jag skulle somna uttråkad i soffan kl 9... tänk så fel man kan ha ibland...

Av har-ar-jag - 19 maj 2008 23:27

Fan va sne jag blir... Spelar tydligen ingen roll hur gammal man blir, skitsnack snackas bakom ens rygg iaf...


Jag har ett visst intresse för en kille jag kännt ett tag och inte gjort nån hemlighet av det heller... Nu kommer det fram att en av hans polare har gått och sagt att han och jag har gjort mer än vad jag ens skulle vilja fundera på att göra med honom (polaren alltså). Inte undra på att killen jag är intresserad av har betett sig skumt...


Ok, jag var full då detta skulle ha hänt, men som jag sa till killen, varför skullejag gå på hans polare när det är honom jag vill ha?!

Jag är ju inte helt jävla dum i huvudet... plus att jag absolut inte har minsta intresset för denne kille, som nu visare sig vara en riktig idiot.


Jag blir verkligen riktigt upprörd... eller egentligen blir jag nog mest besviken... Trodde att han var en schysst kille, men jag antar att jag ska sluta tro så mycket gott om killar...


Tyvärr så verkar de flesta killar vara lika fulla med skit som många tjejer... Är väl bara för mig att försöka inse...


Ovido - Quiz & Flashcards