Alla inlägg under februari 2008

Av har-ar-jag - 28 februari 2008 22:01

Har verkligen haft en så urtåkig dag idag... Bara för att få den gå lite fortare så satte jag mig i soffan och tittade på Stephen Kings Rose Red... där gick 4-4,5 tim iaf. Satt i soffan och undrade varför man tittar på såna filmer när man vet att man blir rädd.

Nu har jag ju sett den filmen tidigare och visste att den inte var så läskig egentligen, men ändå sitter man och spänner sig.


Känns som att influensan håller på att ge med sig lite nu iaf. Har iofs inte varit mycket utanför dörren idag, förutom när jag gått ut för att röka, så jag vet ju inte hur mycket ork jag har.


Har betalat biljetterna till MB kryssen nästa helg nu oxå, så för tillfället är jag helt pank. Sitter och väntar på att få pengar av de andra som ska med, men det känns lite pissigt när man dagen efter löning sitter med bara ett par hundringar på kontot.


Åh vad jag har tråkigt!! Jag som inte gillar att ta det lugnt... Det här är verkligen pest och pina för mig. Skulle helst vilja typ gå ut och festa nu. Har vilat upp mig för länge redan.

Av har-ar-jag - 27 februari 2008 20:23


Here I stand alone
With this weight upon my heart
And it will not go away
In my head I keep on looking back
Right back to the start
Wondering what it was that made you change

Well I tried
But I had to draw the line
And still this question keeps on spinning in my mind

What if I had never let you go
Would you be the man I used to know
If I'd stayed
If you'd tried
If we could only turn back time
But I guess we'll never know

Many roads to take
Some to joy
Some to heart-ache
Anyone can lose their way
And if I said that we could turn it back
Right back to the start
Would you take the chance and make the change

Do you think how it would have been sometimes
Do you pray that I'd never left your side

What if I had never let you go
Would you be the man I used to know
If I'd stayed
If you'd tried
If we could only turn back time
But I guess we'll never know

If only we could turn the hands of time
If I could take you back would you still be mine

'Cos I tried
But I had to draw the line
And still this question keep on spinning in my mind

What if I had never let you go
Would you be the man I used to know
What if I had never walked away
'Cos I still love you more than I can say
If I'd stayed
If you'd tried
If we could only turn back time
But I guess we'll never know
We'll never know

Av har-ar-jag - 27 februari 2008 19:23

Inte undra på att det är så många som inte förstår sig på mig... Jag satt precis och läste igenom ett par av mina egna inlägg och kom på det!


Jag är ju hur knepig som helst! Få mig inte att börja prata eller skriva, för tillslut så har du ingen aning om vad diskussionen började. Försöka följa en röd tråd när jag sätter igång är inte lätt...


Jag är inte avundsjuk på mig själv som måste stå ut med min hjärna direkt hahaha

Av har-ar-jag - 27 februari 2008 18:38

Då hade man massor man kunde skriva, men som man inte vill skriva om... Känns som att det ganska ofta är så...


Sitter hemma i influensan och börjar smått klättra på väggarna, är så otroligt tråkigt att bara sitta hemma och göra ingenting. Dessutom så skulle jag ju gå ut på fredag, men det får vi se om funkar... Aldrig får jag gå ut...:(


Dessutom så är det ju ingen som vill umgås med en när man är sjuk heller... så den enda kontakten man har med mänskligheten just nu är per dator el telefon... Roligare kunde det vara.


Det som känns mest irriterande är väl att speciellt den person som man vill träffa nu antagligen inte har nån lust att med all säkerhet bli smittad och då hellre inte ses alls... Och jag vill träffa honom! Nu! Fan jag tror att jag har trillat ner i förälskelseträsket helt och hållet. Jag vill inte!! Vill inte vara där, jag hade det nog ganska bra som det var förut... eller... Ååååh jag blir tokig!

Och inte kan jag visa det heller, för då lär jag skrämma iväg honom och sen lär man inte se röken av honom. Skulle iofs inte förvåna mig om jag skulle lyckas med det ändå, jag med min tur...

Men jag har inte lyckats skrämma honom än, så jag vet inte om han är så lättskrämd iofs...


Jag är verkligen expert på att analysera sönder saker och ting... Måste min hjärna gå på högvarv HELA tiden? Kan jag inte nångång bara njuta av nåt utan att hinna tänka på 15 000 konsekvenser och saker som kan hända eller inte hända?


Nåt som jag också funderat mycket på senaste tiden är vänrelationer kille-tjej... Har ett par killkompisar och visserligen kan man känna spänningar mellan varandra ibland. Men samtidigt, det är fel att säga att det är sexet som förstör kompisrelationen! Snarare är det så att det som kan förstöra är om en av parterna får andra känslor än bara de väskapliga. Då kan det bli ett stort problem!

Nu säger jag inte att jag springer runt och har sex med alla mina killkompisar, för så är verkligen inte fallet, men jag började fundera på det där för ett par dagar sen och efter alltför mycket funderande så kom jag fram till det att det är faan värre att bli kär i sin kompis än ha sex! Men det är min åsikt


Men sen kan det ju vara så att jag har den åsikten för att jag faktiskt hellre omger mig med killkompisar än alltför många av det kvinnliga könet.


Mmm... så kan det vara...

Av har-ar-jag - 15 februari 2008 17:35

jaha... då har den här veckan gått.


Har äntligen landat efter förra helgen känns det som. Begravningar är väl aldrig kul, och den här var inget undantag. Var riktigt jobbigt. Blev själv inte hysteriskt lessen, men min mamma dock. Hon reagerade så starkt att hon satt och skakade. Sen är det alltid lika jobbigt att se sin starka pappa gråta... Men begravningen var jättefin! Blev nästan en hyllning till morfar och livet han levt.


Sen måste jag bara säga att jag har så fina vänner som har sänt mig en tanke genom allt. Inget ovanligt att jag går igenom diverse olika grejer, men de står alltid där. Stöttar mig hela tiden och när jag tror att jag står helt ensam så visar det sig på ett eller annat sätt att de finns i närheten iaf.


Känns som att det har hänt tusen saker, men nu kommer jag inte på typ nåt...


Har hamnat i ett knepigt stadie av singellivet... det där stadiet när man inte vet om man dejtar eller inte...

Har träffat en kille ett par ggr nu och det är jättetrevligt! Han är hur mysig som helst och jag trivs i hans sällskap. MEN jag tror att varken han och jag inte riktigt vet vart vi är eller vart vi är på väg... Inte så att jag känner nån press att egentligen veta just nu, då jag nu bara njuter av stunderna vi ses. Men känner mig ändå lite förvirrad... Inget ovanligt för att vara jag iofs.


Jaja, det lär väl visa sig så småningom...


Så var det helgen igen då, och den här helgen kommer bli riktigt kul tror jag. Har en överraskningshelg för en kompis som fyller 25. Dock är inte hon nåt direkt fan av överraskningar och är helt anti mot hela helgen. Kan bara säga det att om hon vägrar och inte går utanför dörren så kommer hon med all säkerhet att ångra sig tror jag. Inte så att man planerar en hel helg med sånt personen i fråga inte gillar. Dessutom så är det vi som står henne närmast som vill göra nåt när hon fyller sina 25, så man tyker ju att hon borde lita på oss tillräckligt mycket för att ta sitt förnuft tillfånga och hänga med.


Så, det var väl i stort det som kretsat runt mig senaste tiden. Får se om starten på den här helgen blir mer spännande, eller om det bara blir tvättstugan... Skulle va kul att avsluta kvällen med nåt annat än att vika kläder...

Av har-ar-jag - 5 februari 2008 22:07

Känns inte alltför bra att det redan är tisdag och på väg mot onsdag, då har halva veckan gått och helgen kommer fort närmare...


Ska på begravning i helgen. Ska väl iofs bli skönt att ha det över men samtidigt så är det ju inget man vill gå på. Känns som att jag just nu inte riktigt kan tänka klart och fokusera på nåt, tycker verkligen att det ska bli jättejobbigt att åka hem till föräldrarna och sörja... Men får se om jag kanske kan fixa till så jag slipper vara ensam på söndagskvällen när jag kommer hem. Får se hur jag mår då...


Fick iaf nåt annat att tänka på igår kväll... det blev mer än bara en dejt :P Och intresset verkar finnas hos båda, så det här kan bli lite spännande att se vad det blir av... Tänker inte försöka skynda på nåt alls och är just nu bara nyfiken på vem den här personen är. Ingen öppen bok direkt utan rätt hemlig. Inte så snällt mot mig att bete sig på det sättet då jag bara blir mer nyfiken av det...

Var verkligen skönt att ha nån att prata och skratta med i soffan. Ha lite sällskap...

Ovido - Quiz & Flashcards