Alla inlägg under november 2007

Av har-ar-jag - 28 november 2007 18:46

Usch, nu har jag tröttnat på julmusik... nu låter jag de låtarna ligga ett tag, typ ett par veckor hihi så kanske jag tycker det är mysigt då igen

Av har-ar-jag - 28 november 2007 16:40

Det är inte ens december än och redan har jag fått värsta julkänslan...


Kan bero på min lite halvt julgalna kollega på jobbet som har börjat pynta och lyssna på julmusik på jobbet redan iofs.


Så nu sitter jag här och lyssnar på julmusik och saknar julprydnader, det är ju trots allt första advent på söndag... har ingen stjärna, ingen adventsljusstake, inte ens en liten tomte... hm... saknar min tomte...


Julen har för mig blivit alldeles för mycket de senaste åren, har till och med slutat köpa julklappar... förutom till min lilla brorsdotter då såklart, kan ju inte låta bli att ge henna julklappar :P


Men är det så konstigt om julen tappar sin charm när det börjar säljas julsaker redan i september och julskyltas i oktober/november??

Att julpyntet ska vara uppe redan första advent tycker jag är lite tidigt... men det är väl bara jag...


Förutom just för tillfället då, för nu skulle jag kunna mysa till det med lite glögg, julmusik och en sån där härlig julfilm på tv:n, typ "Uncle Scrooge" i skenet från en julstjärna som lyser sådär mysigt i fönstret... men men, jag får väl nöja mig med "Tomten jag vill ha en riktig jul" på stereon ett tag till antar jag...

Av har-ar-jag - 26 november 2007 17:56

JAAAAAAA!!!!! Nu har jag fått tag på biljetter till Luciakryssningen!! Jag är så glad så jag skulle kunna hoppa runt i lägenheten hela kvällen!! :D


Fy fan va kul det ska bli!! Jag har gått och längtat sen vi klev av båten i augusti...

Vilken härlig avslutning det blev på den här måndagen. Efter en helg som varit fantastisk på alla sätt och vis :D 


Men nu sitter jag ju lika förvirrad som vanligt iofs, men det kan jag ta!

Har ju velat få reda på om det finns intresse eller inte och börjar väl förstå att det finns det trots att det inte är uttalat...


Jag blir galen! jag hade ju lagt mitt intresse "på hyllan" och då passar det att att höra av sig mittiallt, så det ligger inte kvar där längre... Eller egentligen så la jag väl aldrig upp det utan försökte väl, men det funkade inte...


Så just nu vet jag inte om jag ska fnittra eller vara rädd, för jag tycker att det är väldigt läskigt...

Av har-ar-jag - 19 november 2007 16:48

Kärlek vid första ögonkastet har väl de flesta hört talas om, lär finnas de som även varit med om det... sen om det blivit nåt mer än en obesvarad kärlek är en helt annan sak.


Men hur förklarar man fenomenet som ibland uppstår när man träffar en ny människa och känner att denna person är en människa man skulle vilja vakna upp brevid varje morgon i resten av sitt liv?


Ska man gå på den magkänslan eller ska man ta det med en nypa salt?


En vän till mig kände direkt när hon hälsade på sin nuvarande sambo att det var han som skulle bli pappa till hennes barn. Det tog ett tag, men de blev tillsammans och verkar lyckligare än de flesta par jag känner. Den där harmonin som behövs i ett förhållande fanns där redan från första stunden mellan dem kändes det som.


Visst, jag kanske har lätt att bli lite småförälskad när jag ser ett vackert ansikte, det säger jag ingenting om, men jag är inte den som lägger till några känslor bara så där. Är för rädd för att bli sårad för att våga göra det. Men blev lite chockad faktiskt när jag kom in i ett rum med ett par helt okända människor och fastna totalt i ett par blå ögon och ett leende... Har fortfarande inte fått ut dem ur mitt huvud...


Det här gör mig vansinnig, för jag känner inte människan över huvudtaget, det var bara en sån otrolig känsla jag fick bara. Förvirrande, väldigt förvirrande...

Av har-ar-jag - 13 november 2007 18:39

Go away
Give me a chance to miss you
Say goodbye
It'll make me want to kiss you
I love you so
Much more when you're not here
Watchin all the bad shows
Drinking all of my beer

I don't believe Adam and Eve
Spent every goddamn day together
If you give me some room there will be room enough for two

Tonight
Leave me alone I'm lonely
Alone I'm lonely
I'm tired
Leave me alone I'm lonely
Alone I'm lonely tonight

I don't wanna wake up with another
But I don't wanna always wake up with you either
No you can't hop into my shower
All I ask for is one ***kin' hour
You taste so sweet
But I can't eat the same thing every day
Cuttin off the phone
Leave me the ***k alone
Tomorrow I'll be beggin' you to come home

Tonight
Leave me alone I'm lonely
Alone I'm lonely
I'm tired
Leave me alone I'm lonely
Alone I'm lonely tonight

Go away
Come back
Go away
Come back
Why can't I just have it both ways
Go away
Come back
Go away
Come back
I wish you knew the difference
Go away
Come back

Go away
Give me a chance to miss you
Say goodbye
It'll make me want to kiss you
Go away
Give me a chance to miss you
Say goodbye
It'll make me want to kiss you
Go away
Give me a chance to miss you
Say goodbye
It'll make me want to kiss you

Tonight
Leave me alone I'm lonely
Alone I'm lonely
I'm tired
Leave me alone I'm lonely
Alone I'm lonely tonight

Tonight
Leave me alone I'm lonely
Alone I'm lonely
I'm tired
Leave me alone I'm lonely
Alone I'm lonely tonight

Tonight
Go away
Give me a chance to miss you
Leave me alone I'm lonely
Alone I'm lonely
Say goodbye
It'll make me want to kiss you
I'm tired
Go away
Give me a chance to miss you
Leave me alone I'm lonely
Alone I'm lonely
Say goodbye
It'll make me want to kiss you
Tonight
Go away
Give me a chance to miss you
Say goodbye
It'll make me want to kiss you

Av har-ar-jag - 8 november 2007 16:08

Att det ska vara så svårt att ta sig i kragen och komma iväg och träna!!

Jag var ju riktigt duktig förut och var iväg och tränade ett par ggr i veckan, men sen blev jag sjuk tidigare i höstas och jag har inte riktigt kommit itllbaka till att träna ännu...


Varför är det svårt för? Det är ju inte det att jag inte vill träna, jag kommer bara inte iväg!! Det är ju faktiskt både skönt och lite kul ibland till och med när man en gång är där. Men att packa väskan och dra iväg är så fruktansvärt svårt!!


Tänk om man kunde ha en typ personlig tränare som kunde komma och hämta en, säg, tre ggr i veckan. Hur bra skulle inte det vara? Nån som kommer hem till en och knackar på dörren och sen drar med en... Skulle jag nog ha nytta av tror jag :P


Av har-ar-jag - 4 november 2007 15:44

They will never break your mind

You will never fall from grace

You are undestructable

You will last a thousand years

And if you wanna slip away

I've got some to ease your pain


You're keeping your legs crossed honey

Like a good girl should

Who's smearing your lipgloss honey yeah

Come on take me by the hand


Tonight you're all mine

When daylight comes you'll be the last girl on my mind

But tonight you're all mine

When daylight comes you'll be the last girl on my mind

The last girl on my mind


You're keeping your legs crossed honey

Like a good girl should

Who's smearing your lipgloss honey yeah

Come on take me by the hand


Tonight you're all mine

When daylight comes you'll be the last girl on my mind

But tonight you're all mine

When daylight comes you'll be the last girl on my mind


Tonight you're all mine

When daylight comes you'll be the last girl on my mind

The last girl on my mind

The last girl on my mind

Av har-ar-jag - 4 november 2007 15:03

Till Elin och Sofia... Våran låt!




Doom da da di da di Doom da da di da di

Everybody's gonna love today,
Gonna love today, gonna love today.
Everybody's gonna love today, gonna love today.
Anyway you want to, anyway you've got to,
Love love me, love love me, love love.

I've been crying for so long,
Fighting tears just to carry on,
But now, but now, it's gone away.

Hey girl why can't you carry on,
Is it 'cause you're just like your mother,
A little tight, like to tease for fun,
Well you ain't gonna tease no other,
Gonna make you a lover.

Everybody's gonna love today,
love today, love today.
Everybody's gonna love today,
Anyway you want to, anyway you've got to,
Love love me, love love me, love love.
Girl in the blue with the big bust on,
Big bust on, big bust on.
Wait till your mother and your papa's gone,
Papa's gone
Momma, momma papa, shock shock me,
Shock shock me, shock shock.

Everybody's gonna love today,
Gonna love today, gonna love today
I said,
Everybody's gonna love today, gonna love today,
Anyway you want to, anyway you've got to,
Love love me, love love me, love love.

Carolina sits on ninety five
Give her a dollar and she'll make you smile.

Hook her, book her, nook her, walk away!

Girl dresses like a kid for fun,
Licks her lips like they're something other,
Tries to tell you life has just begun,
But you know she's getting something other
Than the love from her mother

Everybody's gonna love today,
Love today, love today
Everybody's gonna love today,
Anyway you want to, anyway you've got to,
Love love me, love love me, love love.

Girl in the blue with the big bust on,
Big bust on, big bust on.
Wait till your mother and your papa's gone,
Papa's gone
Momma, momma papa, shock shock me,
Shock shock me, shock shock.

I said,
Everybody's gonna love today,
Gonna love today, gonna love today
I said,
Everybody's gonna love today,
Gonna love today,
Anyway you want to, anyway you've got to,
Love love me, love love me, love love.

Doom da da di da di Doom da da di da di Doom da da di da di Doom da da di da di.....

Everybody's gonna love today,
Gonna love today, gonna love today
Everybody's gonna love today,
Gonna love today,
Anyway you want to, anyway you've got to,
Love love me, love love me, love love.

Doom da da di da di Doom da da di da di Doom da da di da di Doom da da di da di.....

Ovido - Quiz & Flashcards