Alla inlägg under juli 2009

Av har-ar-jag - 28 juli 2009 01:14

... Friday's är väldigt trevligt även på en måndag.


... Chinos är aldrig snyggt! Oavsett vem som har de på sig.


... Sista semesterveckan när man fått lönen med semesterersättningen är en av de bästa veckorna på året.


... Nätdejting är kul... ibland... man tröttnar även på det.


... Det är lite jobbigt med killar som inte fattar vinken.


... Det är lite tråkigt när man vill titta på tv på nätterna och filmkanalerna visar nästan bara porr


... Det inte är snällt att de plockar fram alla snygga stövlar i skoaffärerna redan... har redan blivit kär...


... Jag ska gå och lägga mig nu... är en dag i morgon också =) 



Av har-ar-jag - 16 juli 2009 00:04

Kom hem idag efter en dryg vecka hos mina föräldrar.


De plockade upp mig här när de var på väg hem efter deras husbilssemester. Var lite kul att åka husbil faktiskt =) Kände mig som en drottning när jag satt där bak och hade hur mycket plats som helst.


Har solat och läst i princip hela veckan. Gått åt ett par böcker om man säger så.


Men jag var även med min mor och kikade runt i affärer också. Jag hittade ett par jättefina sandaler. Och sen såg jag killen som var min stora kärlek för ca 12 år sen. Inte sett honom på 10 år, så jag blev lite ställd. Haha såg inte ut som att han var beredd på att se mig heller så ingen av oss kom oss för att ens hälsa...


Lite lustigt egentligen, mitt hjärta tog ett extra skutt och jag kände mig som 14-15 igen. Han har inte direkt ändrats nåt, så han var ju fortfarande snygg som få. Att han var med sin tjej och dotter spelade mindre roll.

Var iallafall kul att se honom.


Sen var jag såklart och hälsade på mormor. Hon har blivit gammal. Visst är man 80 år så är man kanske ingen ungdom längre, men hon har inte sett så gammal ut tidigare som hon gjorde nu. Känner mig alltid så dum när jag sitter där i hennes soffa och pratar om allt och inget. Är ju bara jag av barnbarnen som hälsar på henne. Det tycker jag att är nästan lite elakt.

Jag kanske inte alla gånger jag kommer hem tycker att det är så lockande att gå upp dit, men jag gör det oftast ändå för att jag vet hur glad hon blir.


Och min brorsdotter träffade jag såklart. Haha hade väl inte så mycket val. Är man favoritfaster så är man ( Hon har ju ingen annan faster så... =P) Hon har läst saga för mig, hon har ritat och skrivit. Hon skrev även på "engelska" och bad mig översätta... Det var inte lätt kan jag säga.


Man kan lätt säga att jag har haft riktig semester. Underbart väder, inte gjort många knop, druckit och ätit gott och bara haft det riktigt skönt =)


Var ändå ganska skönt att komma hem igen. Få vara för sig själv lite. För det kan jag inte påstå att jag varit alls under tiden hos mamma och pappa. Skulle varit när jag sovit då... Och inget fel på sällskap, men jag tycker det är skönt att få en paus och bara få vara lite med sig själv.


Sen att man fick börja med att tvätta är en annan sak =P


Så nu sitter jag här igen. I min soffa, men datorn i knät och njuter av att få umgås med mig själv. Ingenting planerat förrän söndag. Får se vad man hittar på. Beror väl på vädret antar jag.


Av har-ar-jag - 3 juli 2009 17:15

Vaknade av att åskan skakade hela huset, inte det trevligaste sättet att vakna på direkt...


Men iom regnet så tänkte jag att det kommer bli en alldeles lagom dag att dammsuga och torka golven. Jag trodde verkigen att det skulle vara lite svalare idag, men oj vad fel jag hade där..


Har smält bort när jag valsat omkring med dammsugare och golvmopp. Men nu är allt helt klart! Ingen disk, allt städat och den nya mattan liger så fint på golvet =)


Nu ska jag ta mig en riktig långdusch och skrubba mig själv tänkte jag. Sen blir det till att försöka göra sig lite vackrare och hitta lite kläder att ta på sig. Sen ska jag fira in semestern med ett par vänner. Ska bli så trevligt =) Ev utgång också, vi får se hur det blir.


Nu skiner solen samtidigt som regnet öser ner... märkligaste vädret på länge... Hur ska man kunna välja kläder till det här vädret??

Av har-ar-jag - 3 juli 2009 00:35

Nu är det sista uppackat =) så skööööööönt!!!


Har gått omkring och plockat och burit och hållit på halva dagen för att bli klar. I den här värmen (klagar dock inte) så är det dessutom ännu jobbigare...


Känner mig väldigt duktig faktiskt =) Nu är det storstädning av golvet kvar, sen är allt gjort. Ja, förutom lite målning på väggarna och samtal till hyresvärden om att garderoberna håller på att ramla ihop och att det luktar fukt i badrummet då...


Känns så bra =)


Är det såhär fint väder i morgon också så ska jag nog försöka få lite sol på mig, man känner sig så dum när man sitter inne en hel solig dag. Men ibland kan det inte hjälpas.


Inte är jag hungrig heller när det är så varmt, fick i mig lite yoghurt på dagen och sen blev det en räksallad vid 20 snåret. Nu är jag dock hungrig, men vi får se om jag kryper ner i sängen istället...


Och fortfarande så känner jag att livet leker, det är så underbar känsla =)

Av har-ar-jag - 1 juli 2009 21:43

Hade faktiskt tänkt kassera bloggen... men var in och läste lite gammalt och fick sån lust att skriva =)


Går helt enkelt inte att göra sig av med den här bloggen haha


Mycket som hänt sen dess...

Jag har flyttat... igen...

Har bott hos en kompis i en och en halv månad innan jag fick flytta in i den nya andrahands lgh. Bor nu i en tvåa!! =) Den är så stor att jag nästan går vilse... =P


Har haft massor att göra på jobbet och inte direkt mått jättebra.. Har hållit mig undan från de flesta faktiskt. Den enda som jag haft ordentlig kontakt med är min mor.


Men men, nu är det ok på jobbet, jag har flyttat och tom fått någorlunda ordning i lgh och har SEMESTER!! =)

Just nu leker livet faktiskt.


Plus att jag nog har hittat nån som jag tycker lite extra mycket om, fast det är hemligt än så länge... haha man måste ta det långsamt... Lite komplicerat om man säger så... Men han får mina ögon att glittra och min mun att le... =)





Ovido - Quiz & Flashcards