Alla inlägg under april 2008

Av har-ar-jag - 30 april 2008 11:37

Satt och läste på Aftonbladets hemsida att det nu ska komma en "Fru Gårman"skylt...

Orsaken var tydligen för att det även finns kvinnor i trafiken... Nähä!! Är det sant?! Det har jag aldrig sett...


Vad är det här? varför ska allting gå till överdrift hela tiden??


De har inte tänkt på att alla Herr Gårman är svarta också?? Så kan det väl inte vara? Majoriteten av den svenska befolkningen är ju vit... eller??

Och i bostadsområdena så ska man väl akta alla barnen inte bara de mörka??


Hur långt ska man gå egentligen?

Vad är diskriminering och vad är inte det?

Finns det verkligen de som tar illa vid sig?


Dessutom så missar man ju hela poängen...

Herr Gårman = här går man, är ju övergångsställen skyltarna står vid...

Fru Gårman = ingen ordlek...


Av har-ar-jag - 29 april 2008 23:48

Inte bra för mig att vara sjuk. Som att jag inte hade tillräckligt med tid att sitta och finurla på det mesta annars...


De här dagarna när jag bara suttit hemma och varit sjuk så har jag hunnit med mycket.

Jag har haft så lite att göra att jag nästan skaffat mig en till blogg bara för att få ur mig allt. Det kommer nog inte att hända, men man ska väl aldrig säga aldrig heller...


Idag har jag bjudit på att bli halvt idiotförklarad... Jag har suttit halva kvällen och funderat på varför jag har DTMF på min mobil. Fick det förklarat för mig av en kompis, men jag känner mig inte klokare för det...Jag fick länkar skickade till mig för att få läsa vad detvar, men nej... Jag måste väl bara inse att till och med jag är korkad ibland...


Aja, hursomhelst så verkar det som en helt onödig grej att ha på sin mobil.


Förutom det så har jag spenderat mycket av min dag trummandes på datorn... har haft så otroooligt tråkigt...

Att jag sen har fått shotta äcklig hostmedicin för att inte hosta lungorna ur mig är även det en del av min trista dag.


Medicinen har också den varit väl påtänkt idag. I min mun smakar den som en blandning av apelsinskal och vicksblå... inte som apelsinjuice efter att man borstat tänderna, utan snarare en förskräcklig blandning.


Vems idé var det att vuxna människor måste pina i sig äcklig medicin när barnmedicin oftast har en överkomlig smak??

Jag sitter och grinar illa i typ 10 minuter efter att jag tagit medicinen, för jag kan ju inte försöka skölja bort den... Helt enkelt vedervärdigt att den ska hjälpa så mycket när man helst skulle skippa att ta den. Skulle ju vara lättare att strunta i den om den inte hjälpte...


Som sagt... jag har ett rent helvet när jag är sjuk... Får alldeles för mycket tid att fundera på konstigheter...

Av har-ar-jag - 27 april 2008 16:36

Det är drygt ett år sen jag började blogga.


Satt och läste gamla inlägg tidigare idag och för mig känns det so att det snarare har gått typ 2-3 år än bara ett.


Det har hänt så otroligt mycket i mitt liv. Jag är inte ens den samma människa som för ett år sen satt och skrev...


Jag har denna blogg att tacka för mycket, har haft nånstans att få ur mig saker som sitter fast i mitt huvud.


Det som känns så skönt idag är att jag kom upp ur skiten! Jag överlevde och är starkare än nånsin tidigare. Dock ä jag inte övermänsklig utan har fortf mina dåliga dagar när jag verkligen mår pest. Jag har fortf mina stunder när jag inte tror på mig själv och vad jag kan och vill. Men jag kämpar på.


Jag lever ett liv som jag inte trodde att jag kunde klara av. Jag står på mina egna ben, ensam. Ingen som försöker att stå på mina tår bara för att det är läskigt att stå själv.


Just nu så älskar jag verkligen mitt liv!

(I det stora hela vill säga, letar man så hittar man väl alltid saker man vill förändra... =P)

Av har-ar-jag - 27 april 2008 13:35

Så, då sitter man brakförkyld igen då... är typ 20 grader varmt ute och jag ligger i soffan och zappar på tvn, roligare saker kan man ha för sig...


Hade en heldag i stan igår med mina vänner. Dagen började med shopping och slutade med alkoholintag... jag som, som vanligt, hade tänkt ta det rätt lugnt...


Men jag hade väldigt trevligt, har sån tur som har så fina vänner =)


Har just nu blivit en hel del killsnack och brudar emellan, då vi allihopa är singlar, vissa rätt nyblivna.

Det vi kommer fram till är alltid samma sak... vi förstår dem inte!


Nåt som gör oss helt galna är de konstiga sättet som killar verkar tänka på.

Tex en sån grej; om en tjej vill ses fler än en gång, så verkar killar tro att vi vill gifta oss inom ett år och skaffa hus och barn... varför skulle vi vilja det?!


Vi kanske bara vill ses för att vi tycker om sällskapet. Visst, det finns tjejer som har baktankar, men jag lovar att det finns gott om såna killar också.


Jag har vänner som tycker det är konstigt att jag inte dejtar mer än vad jag gör. Jag har ju aldrig haft svårt att hitta killar.

Nej, kanske inte. Men för det första är jag väldigt kräsen, och det gör det svårt för mig att hitta nån iom att jag ofta hittar nåt fel som jag inte klarar av att ha att göra med. Tex en alldeles för dålig självkänsla el självförtroende... för osäkra killar går bort... tyvärr, för det finns många fina killar som sållas bort där...


Tjat gör mig galen, pallar inte med tjat. Där kommer typ de flesta killar man hittar på nätet in... för i helvete sluta tjata om bilder!! Varför ska det vara så svårt att lämna lite åt fantasin?!


Eller, för mycket på om att ses är också en standardgrej till att jag slutar hålla kontakt med killar på nätet... Känns det bra och båda är intresserade så kommer man att ses, men med mig kan man inte tvinga fram en dejt bara sådär...


Hatar ordet dejt... Jag kommer nog aldrig att  tycka om det...

Jag dejtar inte. Jag träffar folk för att se om de är nåt att lära känna. Kan iofs vara så att jag inte vill säga dejt bara för att ordet gör mig helt livrädd.


Sen tycker jag att det är väldigt märkligt att man ena stunden inte har nån alls att ens träffa medans nästa stund så går telefonen varm och alla vill träffa en på samma gång. Det gör det lite knepigt...

Kan ju lugnt säga att jag är väldigt mycket singel periodvis haha


Har jag dåligt samvete för det? nej kan jag inte påstå.

Känner jag mig som en slampa? nehe verkligen inte! jag har inte lovat nån någonting.

Men klart att jag den dagen jag hittar nån slutar vara så mycket singel, jag träffar inte flera på en gång om jag kan tänka mig nåt mer seriöst med nån.


Men det där är också en rätt komisk grej med många killar på nätet... de tror att man typ sitter hemma och väntar på att få träffa dem och gör inget annat. Hallå?! skulle inte tro det.

De får väl bli sura då och sluta höra av sig efter att de en söndag fått reda på att jag varit ut med mina vänner...


Och sist men inte minst... Varför ska det vara så svårt att säga "du, jag är inte intresserad" eller nåt liknande ifall man inte är det?

Jag kan inte läsa tankar... Jag är bra på mycket, men kan inte allt...


Sen tror jag tyvärr att jag har lite emot mig att jag gärna umgås med killar och blir lätt den där tjejpolaren som är en i gänget...


Aja, man kan prata om detta ämne länge, och jag kommer med all säkerhet att ta upp det igen...


Av har-ar-jag - 17 april 2008 20:52

Vem fan satte ältandet i mitt huvud? Vem var det som tyckte att det var en bra ide??


Jag håller på att bli tokig! Jag tycker det är skönt att ha svar på olika frågor som snurrar i huvudet på mig. (Har oftast en hel del som snurrar runt...)

Och jag blir tokig när jag inte kan få svar! Speciellt på frågor som jag känner att jag måste ha svar på för att sen kunna gå visare...


Måste ju säga att jag är en jävel när det handlar om att tänka, skulle nog kunna vara med i mästerskap om det skulle finnas nåt sånt haha


Sen är det ju inte så att jag försöker lösa världsproblemen eller matematiska problem eller nåt liknande sånt. Utan jag är nog bara mer av en tänkare. Tänker på allt! Försöker nog tilloch med att lösa problemen innan de ens uppstått haha


Sa till en nära vän till mig idag, att om jag börjar älta för mycket så måste hon säga till, för jag själv gillar inte sånt.

Jag blir tokig på folk som bara går och ältar saker som det finns en lösning på. Sen att det kanske bara är jag som ser lösningen är en helt annan sak =P


Därför vill jag själv inte älta...

Dock är det jag ältar en sak som har flera lösningar kan man säga, och vilken lösning jag än väljer så kvarstår frågor, vilket gör att jag inte kan släppa förräns jag fått svar... Och svaren blir svåra att få, om jag någon gång ens kommer få några...


Jösses, jag blir ju alldeles matt bara av att försöka skriva mitt eget tänk haha inte undra på att det finns de som bara flinar och skakar på huvudet åt mig när jag sätter igång med mina ideer och förklaringar... jag låter ju inte riktigt klok haha

Av har-ar-jag - 14 april 2008 21:31

Ingen i det här landet kan ha undgått 10 åriga Englas död.


Helt ofattbart tragisk händelse som nog får de flesta att reagera.

Har fått meddelanden både på msn och sms om olika sätt att hedra henne. Vissa saker har jag gått med på, medans andra kännts för mycket för min smak.


Mina tankar hamnar ständigt hos hennes familj, som med all säkerhet har det fruktansvärt just nu.

Har flera vänner som har barn och även en brorsdotter och varken kan eller egentligen vill föreställa mig hur hemskt och fasansfullt det skulle vara att som familj behöva gå igenom en sån tragedi som denna.


Det som jag nästan har svårast med är ändå HUR FAAN ÄR VISSA MÄNNISKOR FUNTADE EGENTLIGEN?!

Hur kan man ge sig på ett barn?

Jag blir bara mer och mer mörkrädd av den här världen vi lever i.

Den verkar bara mer och mer sjuk...


Tände ett ljus för Engla på www.gratefulness.org och kan säga att jag inte var den enda.

Av har-ar-jag - 3 april 2008 21:42

ok... jag kämpar visare med den här idiotidén... Man märker hur fast man varit när man tänker på det jämt, till och med drömmer att man röker...


Har varit helt slut på jobbet den här veckan... Nästan kunnat somna sittandes mitt i barngruppen.

Tycker inte att jag sovit speciellt dåligt, gått och lagt mig tidigare än jag brukar varje kväll. Har verkligen inte fattat vad det är.

Efter lite tänkande så kom jag fram till att det måste vara att klockan ändrats till sommartid haha alltid en orsak =P

Sen sa en kollega till mig att det är ju inte konstigt att jag är trött om jag går och koncentrerar mig på att vara rökfri hela tiden. Det är ju tyvärr sant


Jag går hela min vakna tid och är mer eller mindre röksugen. Mest då för att jag tänker på det. Att jag dessutom drömmer om det tyder ju på en ganska stark vilja jag står emot.


Och det där med vana... rena rama Bullshit!! det här är ingen vana... det här är ett beroende som jag tampas med. Och som jag själv sagt, har man en gång blivit beroende av nåt så kommer man alltid att vara det, även om man slutat.


Jag är verkligen inte någon trevlig människa just nu. Och jag gör verkligen allt för att inte visa mina värsta sidor hela tiden för alla runtomkring mig. Det lär väl visa om jag gjort det den dagen de ber mig gå ut och ta en cigg...

Ovido - Quiz & Flashcards