Alla inlägg under juni 2007

Av har-ar-jag - 29 juni 2007 13:46

Jag måste nog vara världens lyckligaste människa som fick chansen att lära känna dessa små krabater... Hur underbart var det inte att bli mött av två jamande sötnosar när man kom hem?


Tycker det är jättetungt att inte kunna se dom så ofta längre. Mattes små pratglada älsklingar. Helt sjukt vad man kan sakna djur! Men Toulouse och Gangster var inte som några andra djur jag haft. Tur iaf att de kunde bo kvar i den stora lgh, tror inte att de skulle trivas i min lilla lgh, som dessutom saknar ballkong...



Av har-ar-jag - 29 juni 2007 13:26

The smell of your skin lingers on me now

Your probably on your flight back to your home town

I need some shelter of my own protection baby

To be with myself and center, clarity

Peace, Serenity


[CHORUS]

I hope you know, I hope you know

That this has nothing to do with you

It's personal, Myself and I

We've got some straightenin' out to do

And I'm gonna miss you like a child misses their blanket

But Ive got to get a move on with my life

Its time to be a big girl now

And big girls don't cry

Don't cry

Don't cry

Don't cry


The path that I'm walking

I must go alone

I must take the baby steps until I'm full grown

Fairytales don't always have a happy ending, do they

And I foresee the dark ahead if I stay


[CHORUS]

I hope you know, I hope you know

That this has nothing to with you

It's personal, Myself and I

We've got some straightenin' out to do

And I'm gonna miss you like a child misses their blanket

But I've got to get a move on with my life

Its time to be a big girl now

And big girls don't cry


Like the little school mate in the school yard

We'll play jacks and uno cards

Ill be your best friend and you'll be mine

Valentine

Yes you can hold my hand if u want to

Cause I want to hold yours too

Well be playmates and lovers and share our secret worlds

But its time for me to go home

Its getting late, dark outside

I need to be with myself and center, clarity

Peace, Serenity


[CHORUS]

I hope you know, I hope you know

That this has nothing to do with you

It's personal, Myself and I

We've got some straightenin' out to do

And I'm gonna miss you like a child misses their blanket

But I've got to get a move on with my life

Its time to be a big girl now

And big girls don't cry

Don't cry

Don't cry

Don't cry


Av har-ar-jag - 28 juni 2007 16:09

Jaha, så var det sommar igen... Och vad är ett måste för sommaren, jo Allsång på skansen.


Inte bara det att jag faktiskt tycker att det är kul att se på, jag ÄLSKAR att vara där!!! Jag vet, jag är inte riktigt som andra barn, men jag tycker det är jätteroligt att stå där mitt i folksamlingen(för så galen är jag inte att jag sitter där hela dagen bara för att få en sittplats) och gunga och sjunga med i låtarna. Artisterna brukar väl inte alltid vara så roliga, men det är så härligt med den "gemenskapen" som finns i folkhavet.


Alla står där och är glada oavsett väder. Även de som inte kan vare sig sjunga, eller låttexterna sjunger med för full hals, och till och med jag tycker att det är ok.


Och, ja! Jag har köpt ett allsångshäfte i år också! Jag kom på det i tisdags när jag och en kompis var där, att jag är verkligen en riktig allsångsnörd... på gott och ont. Men jag kan nästan lova, att de som tycker att jag verkar helt knasig för att jag gillar tisdagkvällar på skansen, de har inte varit där själva och kännt hur underbart det är.


En till sak som jag kom på var att det är ett utmärkt ställe att som singel gå omkring och titta på snyggingar. För även om man inte riktigt kan tro det, så finns det faktiskt snyggingar där... Tyvärr tror jag dock att de flesta killar har blivit ditdragna av flickvännen som vill dit.



Av har-ar-jag - 10 juni 2007 11:12

Var på min mammas 50års fest igår. Hade jättetrevligt. Alla var på glatt humör och åt och drack, sjöng och spelade. Antagligen en av de sista gångerna jag kommer att träffa min morfar, som är väldigt sjuk i cancer.


Det som var så underbart var att få se honom leva upp när alla sjöng och skrattade, och han drog på sig dragspelet och började spela med i de flesta sånger. Att han dessutom fortfarande har humorn kvar tycker jag är skönt.


Men även om denna vetskap gjorde kvällen lite tung, så skrattade jag otroligt mycket åt alla visor som bara blev fräckare och fräckare ju mer dricka alla fick. Sen så hade vi ju såklart ett allsångshäfte också, där de flesta låtar passade bra in i sammanhanget.


Jag fastnade för en av sångerna som är så klockren nu när badsäsongen börjar närma sig, tänkte skriva texten här för att den är så bra!


Visa i försommartid

(melodi: Den blomstertid nu kommer)


Den baddräktstid nu kommer,

när magen är för stor.

Då valkar bara sväller,

och celluliter gror.

Generande behåring,

lyfts fram i solens ljus.

Nej stranden verkar boring,

vi stannar inomhus.


De krav som sommmarn ställer,

förstör vår ledighet.

Vi sitter där och gnäller,

fy fan vad jag är fet.

Fast vem vill motionera,

när man kan sitta still.

Nej låt oss revoltera,

vi tar en kaka till!

Av har-ar-jag - 1 juni 2007 19:59

Då var det utgång i kväll igen då. Var flera år sen jag festade så mycket som jag gjort de senaste veckorna, men varför klaga när jag faktiskt har haft det väldigt kul.


Ikväll ska vi tydligen på Takida, jag har ingen aning om hur de låter ens, men man får väl se om man gillar det eller inte.  Eller iofs så kanske vi inte inte hinner höra så mycket då vi börjar bli lite sena, men förfest är ju aldrig fel det heller =P


Nästa helg får jag tillgång till min lgh. en 35 kvm, inte speciellt stort kanske men det räcker bra för mig. Ska bli skönt att få ett hem. Just nu kallar jag stället jag för natten sover för hem... Men jag känner ändå en otrolig tacksamhet för att jag känner så många otroligt snälla människor. Vad skulle jag gjort utan allt stöd jag fått av dem?!


Sen är det ju alltid de som har massor av åsikter om en, men de får väl ha det då. Den som mår sämst av det är de och inte jag. Har faktiskt börjat lära mig att sålla bort allt onödigt skit från min hjärna.


Jag börjar verkligen känna mig starkare och starkare för varje dag som går. Jag kommer verkligen att fixa det här. Jag vet att jag borde fortsätta på min saga, men jag vet inte riktigt än hur jag ska fortsätta...


Det som känns lite läskigt är att jag fått reda på att jag precis har börjat leva igen, det var ett tag sen jag gjorde det tydligen. Verkar vara flera år sen. Det är då man börjar fundera på vart åren tagit vägen. Man måste verkligen se till att leva varje dag för att få ut det bästa med livet.


Jag tror att det bästa man kan göra är att se till att man själv mår bra. För nåt jag lärt mig under det här året är att om man inte mår bra själv, så går man till slut under. Och väldigt viktigt att komma ihåg är att man måste må bra för sin egen skull, inte bara låtsas må bra för andras skull.


Livet är en resa, men man bestämmer själv om man vill åka med eller inte. 

Ovido - Quiz & Flashcards