Alla inlägg under augusti 2009

Av har-ar-jag - 23 augusti 2009 11:48


Ibland tycker jag att det är lite jobbigt, då jag, när jag för en gångs skull faktiskt bestämt mig för nåt måste släppa mina planer för att få andra skaer i livet att fungera.


Jag är med bostadsrätt =) Jag "vann" budgivningen =D

Är så himla glad och fattar fortf inte riktigt när jag tittar på kontraktet som ligger på bordet.

Jag har fixat en egen lgh som jag kommer få bo i längre än ett år!! Känns helt overkligt faktiskt! =)


Men iom det så får jag lägga andra planer på is ett tag. Hade planerat att söka skola och börja plugga till våren, men det får som sagt vänta. Min ekonomi kommer handla om att bo ett tag framöver.


Ibland är det lite frustrerande att man inte kan äta kakan och ändå ha den kvar. Visst, det finns de som försöker leva så. Men hur ofta fungerar det en längre tid utan konsekvenser?


Hela livet handlar verkligen om att göra val och prioritera. Att alla prioriterar olika är väl allmänt känt. Inte alltid lätt att förstå alla ggr hur andra tänker.

En vän sa till mig för ett par veckor sen att man inte får nånting gratis. Allt man vill ha får jag jobba för. Kan inte annat än hålla med. Allt som är hållbart i längden är det man jobbat för. Iaf i mitt fall har det varit så.

Det jag inte jobbat för själv, utan nästan fått gratis, har mest blivit pannkaka i slutändan.


Livet kanske inte ska vara lätt helt enkelt. Men ibland skulle det vara lite skönt att få saker och ting serverade. Frågan är ju då om man skulle uppskatta det på samma sätt...


Nu har jag iaf ett delmål i livet klart. Jag har min bostad och kommer flytta dit om ca en månad. Sen får vi se vad nästa delmål blir. =)

Av har-ar-jag - 12 augusti 2009 20:52

Jag har ingen ångest eller panik längre! =D

Kan man vara lyckligare? Nja... inte jag iaf...


Men som vanligt är mitt liv en enda stor problemlösning. Så de senaste veckorna har varit helt vansinniga...


Flyttade ju nu i midsomras, måste flytta nu igen.

Nåt tjafs mellan hyresvärden och de som har förstahandskontraktet...

Jag blir inte förvånad för mycket längre, men när jag fick beskedet förra veckan att jag ska vara ute ur lgh första oktober så bröt jag ihop fullständigt. Grät en hel kväll och fortsatte på morgonen när jag vaknaade och skulle till jobbet.


Gjorde iaf det bästa jag kunde och ringde min mamma.

Nu ska jag buda på en lgh här i närheten i morgon. Inte lika stor som den här och eftersom jag bor där jag bor så ligger priserna rätt högt. Men jag vill ha den lgh! Så nu är det bara att hålla tummarna för att den blir min också... =)


Och kärlekslivet? Haha jodå, jag väntar på att golfsäsongen ska ta slut... Så jag kan få reda på om det finns nåt att satsa på eller inte. Svårt att veta när man aldrig träffar människan.


Och så länge är jag singel och gör som vanligt.. hittar alltid tillbaka till de jag känner från tidigare... =P

Är så mycket lättare så. Slippa lära sig nya namn, slippa försöka undvika allt vad byta telefonnr handlar om, slippa behöva säga att man inte vill ses igen... Jaa, typ allt vad dejting/flirt på krogen handlar om...


Fast egentligen är jag såååå less på singellivet. Gå ut med tjejerna, javisst, jätteroligt. Men det är roligare om man vet att man har nån hemma som väntar...


Nu ska jag snart gå och lägga mig... Ska tillbaka till jobbet i morgon igen och eftersom det är ny termin så är det rätt mycket just nu. Dvs, ständigt trött de närmaste månaderna framöver...



Ovido - Quiz & Flashcards