Alla inlägg under juni 2008

Av har-ar-jag - 24 juni 2008 06:59

Sömnlösa nätter igen då...


Hur kommer det sig att allt alltid ska hända på en gång?


Inte nog med att jag ska till DS i morgon och göra ett ingrepp för att få min livmoder att fungera, jag håller även på att leta lägenhet då jag måste flytta. Känns som att det här var helt onödigt. Kunde fått reda på det lite tidigare än en vecka innan kontraktet går ut...


Så nu ligger jag och funderar på dels ingreppet, men även på var jag kan få tag på flyttlådor och var jag kan ha mina möbler stående tills jag hittar nåt nytt boende.

Kan ju bara säga att jag är glad att jag har vänner som jag får bo hos, även fast det inte är roligt att bo hos nån annan så är det ju iaf en lösning så länge...


Livet känns lite tungt just nu. Jag som hade sett fram emot semester och få ta det lugnt... Blev tydligen inte riktigt så, som vanligt.


Det enda jag har att egentligen verkligen glädjas åt nu är att en kompis till mig har fått sin bebis i natt :) Äntligen har har hon fått sin lilla Wilmer :) Vaknade av att jag fick ett meddelande av henne i morse att allt gått bra, det gjorde iaf att jag fick vakna med ett leende.

Av har-ar-jag - 19 juni 2008 18:15

Har en vän som hela tiden frågar mig om olika saker, känns som att hon inte är riktigt lika bra vän med Google och Wikipedian som jag är.


Är iofs rätt kul att få konstiga frågor av henne, för oftast är det frågor och ord som jag själv inte funderat så mycket på. Senaste ordet, eller snarare uttrycket hon frågade om var vad Moment 22 betydde...


Jag har aldrig använt det uttrycket så mycket, så jag hade inte något bra svar på det, dvs jag satt framför Google och Wikipedian för att hitta svaret.


Hittade flera olika svar och försökte att förklara så gott jag kunde.


Kom efter det på att det finns många härliga uttryck som jag aldrig använder.


Status quo är också ett sånt uttryck som jag fastnat för men aldrig använder. Sen finns det massor med långa knepiga underbara ord som jag inte ens kommer på nu... =P


Jag tycker verkligen om ord och uttryck! Att jag talar på ett väldigt enkelt sätt är en helt annan sak. Orsaken är nog mest för att jag vill veta helt och hållet vad orden betyder innan jag vågar mig på att använda dem.


Jag har vänner som har, för mig, helt otroliga ordförråd och lyssnar helt förundrad när de pratar. Ofta så använder de ord som jag inte riktigt förstår eller vet vad betyder. Eller så vet jag på ett ungefär, men kan inte förklara.


Det bästa på internet är helt klart sidor som Google, Wikipedian och språklexikon. Jag lär mig nya saker varje dag tack vare dem. Och inte nog med det att man oftast får svar på sina frågor, utan det finns mer än sällan länkar som man kan glida in på och lära sig ännu mera. Helt otroligt spännande =)


Av har-ar-jag - 14 juni 2008 13:21

Well you done done me and you bet I felt it
I tried to be chill but you're so hot that I melted
I fell right through the cracks
and now I'm trying to get back
Before the cool done run out
I'll be giving it my bestest
Nothing's going to stop me but divine intervention
I reckon it's again my turn to win some or learn some

But I won't hesitate no more, no more
It cannot wait, I'm yours

Well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you're free
Look into your heart and you'll find love love love love
Listen to the music of the moment people dance and sing
We're just one big family
And it's our God-forsaken right to be loved love loved love loved

So I won't hesitate no more, no more
It cannot wait I'm sure
There's no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I'm yours

Scooch on over closer dear
And I will nibble your ear

I've been spending way too long checking my tongue in the mirror
And bending over backwards just to try to see it clearer
But my breath fogged up the glass
And so I drew a new face and I laughed
I guess what I be saying is there ain't no better reason
To rid yourself of vanitys and just go with the seasons
It's what we aim to do
Our name is our virtue

But I won't hesitate no more, no more
It cannot wait I'm yours
Open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you're free
Look into your heart and you'll find the sky is yours

So please don´t
There's no need to complicate
Cause our time is short
This is our fate, I'm yours

Av har-ar-jag - 14 juni 2008 01:54

Måste det vara så stor skillnad på kärlek och kärlek?


älskat nån har jag gjort, blivit förälskad... ja, det har också hänt. Och småkär blir jag nästan varje dag... Finns så mycket fina killar/män överallt juh.


Sen finns det de där eländiga kärlekarna som man inte kan styra över själv. Jag har två såna... De där som man inte kan hjälpa att man hatar att älska.

Annars när folk frågar, så är man ganska nöjd över hur ens liv ser ut... men så fort man ser dessa ögon så vet man precis vad man egenligen skulle vilja.


Tyvärr så är livet så genomelakt att jag vet att jag aldrig kommer få nån av dessa, men fortfarande så kan jag inte släppa...


Hoppas, tror... och kanske även vill, att det ska bli mer nån dag, iaf med en av dem.Fan vad jag inte tycker om denna hatkärlek.


Varför kan jag inte hitta nån som jag tycker om och som tycker om mig... Eller nej, det var fel sagt, för jag vet att dessa personer bryr sig om och tycker om mig. Men jag vill ha mer...


Fan inte lätt att vara singel alla ggr...

Av har-ar-jag - 12 juni 2008 22:17

Det här trodde jag aldrig, men jag är verkligen bänkad framför tvn och kollar på fotbollen varje dag nu haha


Kan väl inte påstå att jag fattar såå mycket av det egentligen, men det är rätt kul att titta på.


Hahaha tur ändå att jag inte sitter och tittar tillsammans med nån som kan, för de skulle bli galna, jag skrattar åt skådespelet och kommenterar om vart annat. Ärligt talat så tycker jag fortf att de sparkar varandra mer på smalbenen och fäller varandra än nåt annat.


Men men,är lite roligt att jag ändrat uppfattning om detta spelet så totalt som jag har. Är ett rätt uppskattat kvällsnöje just nu faktiskt.

Av har-ar-jag - 10 juni 2008 21:42

ÄNTLIGEN får jag skriva om överraskningsfesten!!

Har suttit i över en månad och haft kli i fingrarna för att jag inte fått skriva om överraskningsfesten som vi anordnade för vänner. En av mina närmsta vänner, hennes pojkvän och hans polare.


Helgen började med att min kompis fyllde år i fredags, på nationaldagen. Jag var dit och firade henne, blev en mysig kväll. Pastasallad och vin och ett gäng tjejer, inte fy skam. Sen kom lördagen...


Vi var ett par kompisar som fixade till en överraskningsfest för tre stycken som precis fyllt 25. Vi har hyschat och pyschat för att de inte skulle få reda på nåt och dethar verkligen inte varit lätt. Har nog aldrig ljugit så mycket för en vän som jag gjort under den senaste månaden.


Men lögnerna gav resultat! Alla blev glatt överraskade och jätteglada över att vi fixat festen. Visste inte om min kompis skulle skratta, gråta eller slå mig när hon såg mig. Jag hade nämligen sagt att jag skulle vara i Stockholm på en annan kompis fest iom att hon fyllde år just den här dagen.


Väldigt god mat, lagom med bål =P alla gäster hade ett glatt humör, lite roliga lekar och helt underbar stämning gjorde kvällen helt perfekt =)


Jag hade dock lite dåligt samvete att jag inte var och firade min andra kompis, gillar inte att behöva välja... Måste allt hända samtidigt när nånting för en gångs skull händer?!


Sitter nu och tar det lugnt framför tvn och tittar på fotboll (?!) ja, jag vet... Jag har aldrig varit fotbollsintresserad, är väl egentligen inte det riktigt nu heller. Men fick häromdagen välja att endera titta på romantisk komedi eller fotboll och då blev det fotboll. Har bara blivit det efter det. Dock har jag märkt att det finns en hel del snyggingar att titta på, alltid nåt =P



Av har-ar-jag - 5 juni 2008 17:12

Jaha...

Då har man precis skickat iväg ett mail till läkaren jag hade förra sommaren... Hoppas man får svar rätt snart, för jag håller på att bli galen på min kropp...


Varför kunde inte min kropp vara som de flesta andras? Utan en massa krångliga fel... Skulle kännas lite bättre då, bla slippa ha ont.... DET skulle vara skönt =)


Av har-ar-jag - 4 juni 2008 21:52

Jag har ovanlighetens skull fått en kommentar på ett inlägg...


Skrev för rätt länge sen att jag inte skriver alla detaljer om allting, så gäller även kryssning och min helg hos föräldrarna.


Vad jag bland annat inte skrev och var väldigt noga med att inte skriva det som, var panikattacken på väg till och hos mina föräldrar. Jag skrev inte panikångest attack, för jag vet vad panikångest är och skulle aldrig säga att en panikattack pga stress är det.


Det jag utelämnade i inlägget om kryssningen var bla den detaljen att jag första kvällen var stressad och mådde dåligt hela dagen innan för att jag inte visste om jag skulle klara av att åka. Och om jag skulle klara av att ta mig ombord, skulle jag bli sittande i hytten hela resan då för att jag inte skulle fixa folksamlingarna?


Jag vill verkligen inte att detta ska ta över mitt liv, speciellt inte mina kryssningar som jag verkligen älskar. Vill också kunna åka hem till mina föräldrar utan problem.

Men som läget är just nu så är varje dag en kamp, vare sig det gäller att ta sig till Ica för att handla, eller åka och träffa vänner...


Trots det så vill jag sära på panikångest och panik, iaf när det gäller mig.



 

Ovido - Quiz & Flashcards