Alla inlägg under oktober 2007

Av har-ar-jag - 30 oktober 2007 15:58

På pojkarnas lista, står du högst i topp

Men blir bemött som du vore trash.

För killen som har snott dig på höga belopp,

Vill inte ha nån fru, bara cash.


Han e en sån man, som sol-o-vårar.

Tar allt du har .

Sedan, blir du, lämnad i tårar

Utan någonting kvar.


Du, du e du e för fin.

Du e, du e.

Du e för fin för det trash du gillar,

Varför ska du kasta pärlor åt svin?

Du e du e för fin.

Du e, du e.

Du e för fin för så fula killar,

Sluta upp att kasta pärlor åt svin.


Din före detta kille var av samma sort,

han var en riktig gris, som bedrog.

 Dom elaka ryktena skratta han bort,

tills att du såg bevis, o fick nog.


Sen kom, han som gick på tabletter.

Kaffe o cigg.

Han var, din blott, enstaka nätter.

För ett risigt ligg.


Du, du e du e för fin.

Du e, du e.

Du e för fin för det trash du gillar,

Varför ska du kasta pärlor åt svin?

Du e du e för fin.

Du e, du e.

Du e för fin för så fula killar,

Sluta upp att kasta pärlor åt svin.


Ta mig, ta mig istället.

Jag vill och kan.

Gå med, dig till kapellet.

Som en riktig man.


Du, du e du e för fin.

Du e, du e.

Du e för fin för det trash du gillar,

Varför ska du kasta pärlor åt svin?

Du e du e för fin.

Du e, du e.

Du e för fin för så fula killar,

Sluta upp att kasta pärlor åt svin.


Du, du e du e för fin.

Du e, du e.

Du e för fin för det trash du gillar,

Varför ska du kasta pärlor åt svin?

Du e du e för fin.

Du e, du e.

Du e för fin för så fula killar,

Sluta upp att kasta pärlor åt svin.

Av har-ar-jag - 28 oktober 2007 10:34



I dag hade jag ställt klockan på 11 så jag inte skulle ligga och sova hela dagen, steg upp och såklart satte igång datorn... Ser till min förvåning att tiden på telefonen och datorn är en timme olika... Va fasiken!! Det blev ju vintertid i natt!! Jag kunde alltså ha sovit en timme till... nåja, strunt det samma, jag har ju fått de timmar sömn som det var meningen så.


Dock skulle jag gärna gå i ide nu... måste man vara vaken när det är kallt och mörkt hela tiden?? Verkar väldigt dumt.Speciellt om man som jag varken tycker om det ena eller det andra...


Undrar vad chefen säger om man kommer med förklaringen att björnen i en måste få sova? haha

Av har-ar-jag - 27 oktober 2007 20:46

Jösses, det här kan inte vara sant!


Skulle haft en lugn fredagkväll igår, men det blev tydligen inte så.

Ett par kompisar övertalade mig att följa med och bowla. Så kl 23 igår kväll var jag på bowlinghallen. Började dricka smirnoff ice... hann med 6 st på mindre än 2 timmar... ganska bra gjort.


Bowlingen gick hyfsat och jag hade riktigt roligt. Sen är det ju så att bowlinghallen stänger kl 1, och då har man ju precis kommit igång. Det slutade med att jag hamnade hos en kompis och började dricka rötjut... ojojoj vad full jag blev, då kom jag ju på att jag inte hade ätit någon middag, inte så smart.


Jag vet att jag borde vara tillräckligt vuxen för att veta att man inte ska dricka på tom mage, för det slår alltid slint. Kom hem vi halv 4 inatt, däckade halvt påklädd på soffan, men jag hade iaf hämtat en hink...


Vaknade av att telefonen pep kl 13 eller nåt. Min variation på dagen sen dess har varit endera sängliggandes eller körandes porslinsbuss... Har haft en bakfylla som bara är laglig när man är ung och dum, men inte riktigt ok längre när man är 25...


Vaknade vid 18 tiden och kände att jag nog hade blivit människa igen, trots allt. Har varit och handlat lite gott till kvällen. Skulle ha blivit middag också men bara tanken på att äta mat idag får mig att få rysningar. Har suttit och druckit blåbärssoppa nu, så jag tror att jag har överlevt den här fruktansvärda dagen.


Men aldrig att jag någonsin igen vill bli så bakis igen!! Fy faan!!

Av har-ar-jag - 21 oktober 2007 00:02

Oj vilken lugn lördag... Igår var jag med jobbet till bowlinghallen och hade en jättetrevlig kväll, bowlade, var en usel förlorare och drack lite lagom mycket (ok då... det var väl en hel del...) Hade iaf jättekul under större delen av tiden hihi.


I dag har jag varit hos en kompis på middag, hon fyllde år i veckan. Har druckit ca en flaska vin som jag inte ens känner av och har haft en otroligt lugn kväll... Den här tiden annars en lördag brukar jag vara ute på krogen eller iaf vara på väg... Känns hur konstigt som helst, men jag tror att jag behöver ha lite lugnt. Har ju blivit en hel del festande senaste tiden.


Men jag känner mig fruktansvärt rastlös just nu, tycker att det är lite tråkigt att sitta hemma kl 12 en lördagnatt. Men jag borde nog ha en hel helg utan både fest och dricka och bara vila. När den helgen nu kommer komma haha känner jag mig själv rätt så lär det inte bli nån sån iaf...

Av har-ar-jag - 17 oktober 2007 17:16

Satt hos min psykiatriker idag och pratade om mig själv och mitt liv. Efter att vi diskuterat lite hur det går på jobbet och hur min vardag fungerar så frågade han hur jag tyckte att jag mådde.


Jag satt och funderade ett tag och kom till slut på det; Jag känner mig lycklig!

Just nu lever jag mitt eget liv, på mitt sätt och som jag vill. Min självkänsla är väldigt mycket bättre än vad den har varit och det är enormt skönt. Jag lägger inte ner någon energi på onödigt skit längre, jag varken vill eller orkar göra det.


Jag duger precis som jag är och passar inte det andra så är det deras problem och inte mitt. Jag har vänner jag litar på och som jag vet att finns där för mig när jag behöver dem, lika mycket som jag finns där för dem. Att de fortfarande finns där efter allt jag behövt gå igenom är bevis nog för att de kommer finnas kvar, länge. 


Allt låter så bra, men sen har jag jobbat på det. Massor! Om nån skulle frågat mig för ett år sen hur jag trodde att jag skulle må idag så skulle jag nog aldrig våga tro att jag skulle kunna må såhär bra. Ett år är inte en speciellt lång tid när man tänker tillbaka. Och det är verkligen ett slitgöra att jobba sig upp till att stå med båda fötterna på jorden, rak rygg och huvudet högt.


Det kändes så skönt att komma ut i höstsolen och känna; ja, jag är lycklig! så jag gick och köpte en glass, ringde en av mina närmaste vänner och tog en promenad hem för att få de sista solstrålarna i ansiktet innan mörkret faller.

Av har-ar-jag - 16 oktober 2007 16:25

Satt och pratade med en kompis över msn igår. Hon r i Thailand med sin pojkvän och har varit det i snart en månad, så det var lite kul att höra av henne. Plus att hon nog är lite nyfiken på hur det går för mig med allt.

Vi satt och diskterade lite allmänt bara och on undrade vad jag gjort i helgen och så, som de flesta andra helger så var det party. Hon undrade hur jag orkar festa så mycket hela tiden, men jag tycker inte det är så farligt mycket egentligen, jag tycker ju att det är kul! HOn kunde ju hålla med om det också att så länge man trivs med sitt liv så... Man lever ju bara en gång!  Sen att måndagarna oftast är ganska sega med tanke på att man sällan vilar upp sig är en helt annan sak...


Iaf, jag var till Norrtälje i helgen... igen. Stället vi brukar va på hade Studio 54 tema, dvs jag och min kompis kom på den iden att vi såklart skulle klä ut oss lite. Jag köpte svarta tajts och coola knästrumpor, verkligen sånt som jag som jeanstjej drömmer mardrömmar om...


Kom ut till henne på lördagseftermiddagen, vi käkade lite och så. Sen kom eldprovet, skulle jag klara av att ha på mig dessa kläder, eller skulle jag få panik efter en halvtimme och stå på krogen och slita i kläderna... Tänkte att det smartaste var att byta kläder och gå omkring i dem och försöka vänja mig innan. Sagt och gjort, på med tajts, strumpor,linne och pumpsen! Jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig!! Stod framför spegeln och vred mig av skratt.


Inte för att det var så fult egentligen, men för att det var ovant för ögat. Min kompis bytte också om till sin outfit och vi skrattade hjärtligt både åt och med varann en lååååång stund. Då kom vi på det... det såg ut som att vi skulle göra en ny "call on me" video!!


Det som jag ändå tyckte var lite roligt med just de kläderna jag hade på mig var att jag fick så snygga ben och rumpa! Helt sjukt vad snygg jag var :D

T.o.m min kompis sa att om jag inte skulle få ragg ikväll så måste det vara nåt fel på killarna...


Kvällen blev jättekul! Vi hade grymt roligt!


Och killarna var det inget fel på heller, men den som tafsade mest på min rumpa var ändå min kompis... haha

Av har-ar-jag - 5 oktober 2007 19:13

Jag måste säga det, är så fascinerad över de tjejer som med ro kan sminka sig i en liten tinywiny spegel på bussen. Oavsett om den kränger, kör i gropar eller liknande saker som ju händer.


De sätter sig på bussen tar fram handväskan som är fylld med diverse smink. De pudrar, fixar eyeliner och läppglans... för att inte tala om mascaran!!


En annan skulle se ut som att man har försökt sminka sig till nån av killarna i kiss eller nåt när bussresan är slut, men icke. Allt sitter där det ska!


Hur klarar de av det?? Jag behöver för det första en större spegel, där man kan se båda ögonen på en gång. När jag använder eyeliner bör tops finnas till hands då det alltid blir nånstans där det behöver fixas till. Mascara skulle jag aldrig våga mig på utanför dörren, man ser så rolig ut när man strå där och gapar... haha. Plus att på en buss skulle ju mascaraborsten hamna överallt utom på fransarna pga alla gropar i vägen...


Nej jag säger bara det, viss tjejer är heeeelt fenomenala!! 


Ovido - Quiz & Flashcards